تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 12 May , 2024

خبرنگاران بی‌حرمتی ها را به جان می‌خرند

  • کد خبر : 8097
  • 26 فروردین 1394 - 21:24
خبرنگاران بی‌حرمتی ها را به جان می‌خرند

آوای رشت:

عشق به این حرفه اصلی‌ترین عامل برای حفظ خبرنگاران برای فعالیت در عرصه‌های خبری است که در این مسیر حتی هرگونه آسیب و گاها بی‌حرمتی را به جان می‌خرند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا صادق امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان گیلان که در سالن همایش هتل المپیک برگزار شد، گیلانیان را مردمانی با فرهنگ و مهمانواز خواند و از استقبال گرم آنان از رییس‌جمهور تشکر کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم مسئولین در این سفر استانی بتوانند برای استان گیلان انجام وظیفه کنند و قطعا ما در این مسیر نیازمند نقطه نظرات ارزشمند اصحاب رسانه درخصوص سیاست‌های دولت تدبیر و امید و روند فعالیت‌های آن هستیم.

مشاور رییس‌جمهور در امور رسانه با بیان اینکه خبرنگاران بازوان جامعه برای مردم و دولت هستند یادآور شد: خبرنگاران چشمان بصیر و گوش شنوایی برای مردم و مسئولین هستند تا بتوانند همگام با مسئولین در رفع معضلات و مشکلات کشور خدمت‌رسانی کنند.

دکتر صادق با بیان اینکه شغل خبرنگاری همواره با مشقت و سختی همراه بوده است گفت: عشق به این حرفه اصلی‌ترین عامل برای حفظ خبرنگاران برای فعالیت در عرصه‌های خبری است که در این مسیر حتی هرگونه آسیب و گاها بی‌حرمتی را به جان می‌خرند تا به وظیفه خود که تنویر افکارعمومی و اطلاع‌رسانی به مخاطب است، عمل کنند.

وی ادامه داد: شغل خبرنگاری با تمام سختی‌های موجود که همواره محرم رازها و مشکلات مردم است باید بتوانند برای خودشان آرامش و آسایش همراه داشته باشند لذا خبرنگاران سخت‌کوش خود را با سختی‌ها و ناملایمات هماهنگ می‌کنند در این میان وظیفه ما این است که در حد توان این مسیر برای آنان سهل و آسان نماییم.

مشاور رییس جمهور در امور رسانه با بیان اینکه عشق و انگیزه اصلی‌ترین عامل برای فعالیت خبرنگاران است گفت: خبرنگاران عناصر ارزشمند جامعه هستند که نیازها و مشکلاتشان در پس مشکلات مردم فراموش‌شان می‌شود اما این امر اندکی از وظایف و مسئولیت‌های ما در قبال این عزیزان نمی‌کاهد.

دکتر صادق گیلان را استانی رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: کمیت بالای مطبوعات و رسانه‌های خبری استان نشان‌دهنده فرهنگ رسانه‌ای غنی مردم این استان است.

وی با بیان اینکه دولت همواره به دنبال ارتقای خبرنگاران محلی است اضافه کرد: امنیت شغلی یکی از موضوعاتی است که ما نیز نسبت به آن دغدغه داریم.

مشاور رییس‌جمهور در امور رسانه با اشاره به اینکه وضعیت بیمه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خبرنگاران است، گفت: مدیران رسانه‌ها موظف هستند خبرنگاران خود را بیمه کنند، دولت نیز در ازای آن حق بیمه را به مدیران پرداخت کند.

دکتر صادق خاطرنشان کرد: بیمه تکمیلی و ثبت نام در سامانه سمان و اختصاص کارت خبرنگاری و کارت‌های اعتباری و رفاهی درخور جایگاه خبرنگاران از دیگر گام‌های موثر برای بهبود وضعیت خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه دستگاههای اجرایی موظف هستند که آمار و اطلاعات خود را برای پاسخگویی و انعکاس رسانه‌ای همواره به روز کنند، گفت: خبرنگاران نیز با نقد منصفانه و بدور از تخریب یکدیگر در راستای حل معضلات دستگاههای اجرایی کمک کنند.

به گزارش ایسنا،‌ نبود قرارداد کاری مشخص، مشکلات معیشتی، عدم وجود امکانات رفاهی، نداشتن بیمه خبرنگاری و نداشتن امنیت شغلی از مهمترین دغدغه‌های بیان شده خبرنگاران گیلانی در این دیدار صمیمی بود.

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تحریریه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد، منتشر نخواهد شد.